fredag, december 21, 2007

Om några timmar är det jullov

Det är alltid lite extra trevligt att komma till jobbet sista dagen innan julsemestern. Precis som förra året stod en flaska vin, ett tänt ljus och en säck med 1,5 kg choklad på mitt bord. God Jul från chefen. Dessutom fick jag en helt galen överraskning "vid sidan om". Sjukt.

Jag tror det blir en bra dag idag. Det var kallt ute imorse, men en riktigt härlig morgon med alldeles röd himmel. Jag gick en promenad med Elsa och sprang en sväng på gymmet innan jag åkte till jobbet. Idag är årets mörkaste dag och ändå är tillvaron så ljus!

På minussidan är att min hemdator blev sjuk igår och att jag inte vet hur jag ska fixa det. KTH och datateknik i all ära, men inte fan lär man sig sånt man har nytta av till vardags. Om jag slänger ut datorn genom fönstret slipper jag åtminstone det eländiga surret från fläkten. Funderar på det.

Inga kommentarer: