torsdag, november 06, 2008

Förtydligande ang. tv

Det är fortfarande tv-fritt hemma hos oss. I lördags automatförlängdes det ytterligare en månad eftersom inga ansökningar om förändring inkommit eller godkänts.

Ett förtydligande verkar dock vara på sin plats här. Vi, dvs varken jag, Elsa eller Jay-Gull, hyser något som helst agg mot tv-mediet som sådant eller mot de program som visas där. I vår lilla värld är det helt tillåtet att titta på tv hos någon annan eller att följa ett program eller serie via webb-tv. Poängen är att det ska vara ett aktivt val, inte något som sker slentrianmässigt.

Sannolikt är det också det som gör den tv-fria tillvaron till något så behagligt och lättköpt.

Jag ser på "Bonde söker fru" och ett och annat pinsamt avsnitt av Färjan. Det sistnämnda är dock så generande dåligt att jag ska sluta titta på det. Köpte fyra deckare igår.

2 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Hej hopp!
Jag tycker att ni har en sund inställning till TVn. Här hemma är det klart släntrian tittande vilket försummar vårat ungänge med varandra. Jag kollar oxå på ett och annat avsnitt av färjan....rätt pinsamt...Håkan rockar fett...nooot! Puss!

Anonym sa...

Denna säsongen av BSF har potte, det är inte mer med det! :) Jag kommer slaviskt följa det! :)