tisdag, november 18, 2008

Min gärningsmannaprofil

En arbetsvecka har 5 dagar och 120 timmar.
Dessa timmar fördelar jag ungefär så här:

40 timmar arbete
40 timmar sömn
10 timmar hundaktivering
10 timmar äta/laga mat/diska
4 timmar glida runt
4 timmars bilåkande
3 timmar träning
2 timmar sociala aktiviteter
2 timmar städning/undanplockning
2 timmar badrumsaktiviteter
2 timmar läsning
1 timme soffsurfande

Det är inte lätt att komma på vad man gör med sin tid, men jag tror att ovanstående är ganska genomsnittligt överensstämmande och man kan snabbt göra en gärningsmannaprofil:

Jag är en halvtrött, normalarbetande hundfantast som gillar mat och äger en bil. Mitt hem är inte kliniskt rent men inte heller anmärkningsvärt skräpigt och jag sköter förmodligen min personliga hygien. Jag tränar inte mer än att jag sannolikt har en något markerad mage, jag har ett lågt socialt umgänge, jag tittar inte på tv men sitter gärna hemma och läser.

Jävlar vad jag är tråkig!

3 kommentarer:

Anna sa...

40 timmar sömn per vecka är mindre än sex timmar per natt. Jag hoppas du underdriver... F ö är jag imponerad av ynka en timmes soff-surfande... det är mindre än vad jag lägger på att slurfa per dag.

Sofia sa...

Vi snackar arbetsvecka, 5 dagar. Det blir 8 timmar per natt.

Anonym sa...

hm, av okänd anledning redovisas uppenbarligen en stor del av slösurfandet i tiden som redovisas som arbetstid. Märkligt.