söndag, november 23, 2008

Glasklart eller har du några frågor?

Jag såg en tjock, ensam liten kille gå ut för att åka pulka i snön.

Jag ska bli trädgårdsmästare. Ja det ska jag. Ha gröna fingrar, lyssna på Beatles och gräva i saker jag inte har med att göra. Gilla rödljus, vara lättflirtad och rund om magen. Skratta när ingen hör.

Helgen har varit allting. Upp och ner. Rolig och tråkig. Glad och ledsen. Jonas tog med mig till Södra Teatern i lördags för att se "Det är vi som är hemgiften" med Klungan (killarna bakom Mammas nya kille på P3). Regisserat och koreograferat hade en av mina absoluta favoriter, Birgitta Egerbladh, gjort. Pjäsen var riktigt jätterolig och rekommenderas. På kvällen firade Anso 30-årskalas i Gröndal. Kul med många välbekanta ansikten.

Det kom snö och snowjogging rekommenderas inte.

Jag ska bli brandman. Ja det ska jag. Hålla ordning och vara optimist. Klä i gult, vara omoralisk och gladlynd. Äta ostbågar och köra Opel. Byta strumpor varje dag. Leka ryska posten.

Jag känner mig som en tjock, ensam kille som går ut för att åka pulka i snön.

Inga kommentarer: