tisdag, mars 17, 2009

Il Divo, mamma och jag

Igår var hela KulturTuben (jag och mor) på konsert med Il Divo i Globen. Minnet från deras senaste besök var mycket positivt, då jag skrattade nästan hela konserten eftersom publiken var som galna!! Ni kan läsa om det eventet här.

Konserten igår var inte lika rolig. Il Divo kändes vassare förra gången och det var betydligt bättre drag i publiken då. De totalrepeterade gossarna sjunger naturligtvis helt fantastiskt, men allt känns väldigt inövat och ospontant. Det blir lite tråkigt i längden. Jag är dock ganska säker på att de som betalat 3500 kr för sin biljett var nöjda. Scenen omringade deras platser och snygg-Il Divosarna gick runt där och tog publiken i hand samtidigt som de mottog rosor, trosor och små nallar.

Jag kunde också konstatera att genomsnittsbesökaren på konserten igår var ca 45 år och lite tjock.


På bilden ovan eldar Il Divo, som syns som fyra ljusa pluppar i nederkant, stora projicerade bröllopsklänningar. Like you do.

Inga kommentarer: