lördag, mars 21, 2009

På TUR i Götlaborg

TUR är en turistmässa och resan var naturligtvis i tjänsten. Fick träffa lite skön turistbyråpersonal, skaffade ett par nya kontakter och fick inspiration till nya resmål. Fick dessutom storstryk av Svenska mästaren i armbrytning i Noras monter. Deras "tre små gummor" var vardera juniormästare, svensk mästare och världsmästare i armbrytning.

Förlusten är alltså inget jag skäms över eftersom hon dessutom utan att ens ändra nyans i ansiktet bröt ner även min far, som i sin tur var högröd i ansiktet av ansträngningen...

På hemvägen från Göteborg blev det glasspremiär av nya Magnum. Jag provade Chocolate Temptation, chokladglass med små bitar av belgisk vit choklad, överdragen med mörk belgisk choklad. Allt förpackat i en lyxig liten låda som gjorde det ack så enkelt att plocka fram sin glass. Bara lådan var värd de 5 extra kronorna den kostade, men glassen var betydligt mindre än en vanlig Magnum.


När jag kom hem promenerade jag först med Elsa och sen sprang jag 5 km på årsbästa! Heja mig!

Inga kommentarer: