lördag, januari 30, 2010

Egentligen

Egentligen skulle väl jag inte bott här i Danderyd
Egentligen skulle väl jag inte skickat små tanter till nord och till syd
Egentligen skulle väl jag inte gått där med farsan och gnott
Egentligen skulle jag blivit nånting som nog ingen har trott

Ge mig en scen
Ge mig musik
Ge mig ett gage
Ge mig publik
Så ska ni få se nu äntligen
vad jag skulle gjort egentligen...

Jag skulle blivit idol
Egentligen

Jag skulle fyllt Albert Hall
Egentligen

Jag skulle blivit en diva
och träffat min bror blott per skiva
Egentligen skulle jag glidit omkring i en välpressad dräkt
om bussar och resor nu ej varit allt för min fåniga släkt

Aldrig ha tagit emot skit
Egentligen

Alltid ha bott i en svit
Egentligen!

Ja, jag vill ha killar att smeka
Istället för resmål att reka
Egentligen skulle jag glidit omkring i en stor Jaguar
Om bara min far inte hade sitt fåniga bussbolag kvar

Kanske jag är ett missförstått geni?
Det var nog världsberömd jag skulle bli
Jag skulle kunnat vart en scencharmör
inte gått här som nån som sålt sitt smör

Jag har ju sådan finess
Egentligen

Och jag ser ut som hon i Chess
Egentligen

Jag skulle framträtt på widescreen
istället för i ett resebranschmagasin
Egentligen skulle jag varit en världskändis nu, men det kommer aldrig att gå
Det kommer aldrig att gå för att far min och jag har en fånig resebyrå

Det kommer aldrig att gå för att far min och jag har en fånig resebyrå
Det kommer aldrig att gå för att far min och jag har en fånig resebyrå

Text: Galenskaparna och After Shave, med viss modifikation

3 kommentarer:

Tvillingmorsan sa...

Du har talang tjejen, det har jag alltid sagt! Pussisnuff!

Sara J. sa...

Haha! Världsklass! :)

Sandra sa...

hahaha det där var ju helgalet roligt :D
Förresten så tycker jag att du ska fixa nån liten ruta som gör att man kan prenumerera på din blogg!