onsdag, januari 20, 2010

Mjölk är livet!

Sen jag träffade Jontan har jag börjat dricka mjölk. Inte lite mjölk utan mycket mjölk. Ofta.

Mjölk är gott och enligt informationen på paketen så är det jättenyttigt! Av dessa anledningar, att det är gott och nyttigt, har jag bytt ut lunchlightläsken som jag allt för ofta unnat mig, mot ett eller två glas mjölk. Lyxigare än vatten, hälsosammare än läsk.

Jag har även bytt ut min vanliga frukostyoghurt med färska blåbärs mot gröt med äppelmos och mjölk, något som är lätt när det alltid finns mjölk hemma. Dessutom är det betydligt mer ekonomiskt att äta mormors goda äppelmos för 0 kr/burk än färska blåbär för 40 kr/ask.

Mjölk är livet!

1 kommentar:

åsah sa...

hehe. Ja, jag har hört att mjölk inte alls är bra för hälsan om man inte är barn.. Men då tror jag inte man ska lyssna på allt man hör.. det finns pro-mjölkare och anti-mjölkare.. Gud va gott med äppelmos! och hemgjord... man får inte köpa lite?