torsdag, januari 28, 2010

På västfronten intet nytt

Fortfarande hemma, jag och Korven. Känner mig pigg och orkeslös på samma gång. Inbillar mig att jag är frisk och försöker göra saker, vilket resulterar i utmattning. Är helt uttråkad och börjar få ont i kroppen av att bara ligga still, men jag tror att det är på väg åt rätt håll.

Har hittills läst två böcker (Skotträdsla av Memea Molin och Östermalmsmorden av Lars Bill Lundberg) och sett fyra filmer (Pirates of the caribbean triologin och Ocean's Eleven) i lilla biorummet (istället för att ha tv har vi inrett ett rum i källaren med en projektor och en "bioduk" på 4x2 meter ungefär).

Imorgon tänkte jag försöka ta mig till jobbet, även om jag vet att det kommer kännas som om jag hånglat med en slemmig alien när jag vaknar.

Försöker lägga det mesta av min energi på Gris-lisa, världens bästa kompis!! Det blir inte så långa promenader men vi har jobbat lite på HI-utmaningen att stoppa tassarna i ett par tofflor. Det går väl sådär, men Elsa tycker i alla fall att det är kul så då är jag nöjd.

Inga kommentarer: