tisdag, december 06, 2011

Idol 2011

Nu har jag hört både Robins och Amandas version av All This Way, vinnarlåten i Idol 2011.

Jag gillar skvalpop och det är precis vad Robins låt är. Glättig och poppig och catchy. Kanske gillar jag den bättre än Amandas version egentligen, men vad gör det. Amanda är en miljard gånger ballare än Robin och hennes röst är så häftig! Jag gillade inte riktigt Robins röst när den kom genom radion. Kändes rätt intetsägande.

Jag satsar en kanna mjölk och tre suddigum på Amanda.

Här kan man (åtminstone för tillfället men sannolikt bara fram till finalen) höra det båda versionerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig till 100%, tycker Robins version är lite bättre. men är Amanda så mkt bättre på allt annat. Känner igen henne direkt på radion. Kram ISabella

Sofia sa...

Ja, hon har verkligen en häftig röst!