fredag, december 16, 2011

Man får göra som man vill


Åtminstone när man har uppnått min aktningsvärda ålder. Jag utnyttjade detta faktum till att köpa en chokladtomte idag. Som jag minns det fick jag inte uppleva glädjen av en chokladtomte särskilt ofta som barn, så nu ska här kompenseras. Självklart ska jag gå och titta längtansfullt på tomten några dagar, innan jag hugger in. Som Nalle Puh en gång sa -"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre". Det gäller för chokladtomtar också.

Fast jag måste erkänna att jag känner mig ganska värd en chokladtomte just nu. Tränade ett pass med PT-Tompa igår. Ett pass som jag upplevde som förhållandevis lätt och trivsamt. Det var bara en täckmantel. Jag har grym träningsvärk i ryggen idag, och det var endast med stor svårighet som jag lyckades resa mig från stolen efter att ha suttit och jobbat på förmiddagen.

Ikväll är det julfest på jobbet. Vi har redan haft middag med reseledare och chaufförer så den här gången bjöd vi in kreti och pleti - korrekturavdelningen (mamma) och IT-avdelningen (Jontegull) på julbord. Livat!

Inga kommentarer: