söndag, januari 01, 2017

30.000 meter


Sista passet avklarat innan en veckas simvila med yogafokus tar vid. Nytt pass med Camp Snowman och Human Ambition i Vårby. Jag var trött trots att jag sov länge, och träningsvärken var fortfarande ytterst påtaglig när jag vaknade.


Passet, "New world order", bestod av insim och fyra stationer med olika innehåll - snabba 25:or, höftfokus med blipp-bloppar, benspark och teknik. Ett trevligt upplägg, bortsett från att 25 minuter kontinuerlig benspark (med fenor) kändes oändligt långt.


Jag och Sofia delade bana och var nog ungefär lika trötta, men vi matade oss igenom bensparken och höftleksakerna tillsammans. Sen öste hon på med fler 25:or än vad jag gjorde, men även om jag inte körde så många så är jag väldigt nöjd med de jag simmade, framför allt mina första. Simmade bra, ungefär så snabbt som jag kan. Att avsluta med teknikövningar kändes avkopplande.



När vi körde 25:orna fick jag tips från Micke om hur jag ska röra armarna i starten. Försöker göra som han sagt på filmen ovan, och jag tycker det både ser bättre ut och känns bättre. Däremot kanske jag skulle velat bryta vattenytan aningen mindre flackt.

Var supertrött på slutet och när jag trodde vi var klara fick vi istället uppgiften att avsluta med 800 meter i konditionsfart. Han skojade inte, men jag bara skrattade, satte på mig fenorna och simmade.

Det slutade med 1000 meter, eftersom jag medan jag simmade räknade ut att det var vad som behövdes för att få ihop 30.000 meter den här veckan.


Jag är jättestolt, så här mycket har jag aldrig simmat på sju dagar förut. Kroppen känns bra, jag är trött (och har som sagt träningsvärk) men jag har inte ont i axlarna eller någon annanstans. Jag har blivit väldigt stark och uthållig den senaste månaden, både mentalt och fysiskt, och det gör mig glad.

Ser med spänning fram emot hur min simning kommer utvecklas under 2017.

Inga kommentarer: