tisdag, juni 22, 2010

Hot mot arbetsmoralen

För den som glömt så jobbar jag hemifrån på tisdagar. Dessutom börjar en veckas semester imorgon. Men redan igår kväll började hoten mot dagens arbetsmoral strömma in.

Hundträning 11:30? Hmm... extended lunch... ett vedertaget begrepp. Kan funka. Sitter lite längre på eftermiddagen bara...

Sov gott, vaknade, klädde på mig och öppnade ytterdörren för att gå på morgonpromp. Där möttes jag av dagens absolut största hot.

Blå himmel (sitta i trädgården och jobba?), lite fuktigt i luften (det kommer bli skönt idag!), varmt trots att klockan bara var 6 (bikiniläge, nu när vi fått hem solsängen?), doft av sommar (de andra har ju halvdag på torsdag, så det borde vara okej för mig att ta idag?)...

Jag har i alla fall två viktiga saker som jag måste få gjorda idag.
Sannolikhet för horisontalläge därefter: 95%

2 kommentarer:

Katarina sa...

Elsa gick ju jättefint idag! Fotgåeendet ser riktigt snyggt ut nu, kul. Jag känner mig jätteseg nu på kvällen, har fått en överdos av sol tror jag. Men härligt är det. Ha en härlig midsommar.

sofia sa...

Hallåååj!
Du skriver så bra Sofia, roligt att läsa din blogg!! =)

Ja det borde vara olagligt att jobba sånahär dagar... Men har snart semester jag med. 2 dar kvar bara.

Glad midsommar och vi hörs!
Kramar från mej o simba.