måndag, juni 07, 2010

Viktklubb.se.... jag kämpar vidare

Men jag orkar inte längre skriva ner varje veckas resultat.

Anledningen till det är att jag misslyckades. Förra veckan skulle jag ha gått i mål som 9 kg lättare, men den arma kroppen lyckades pga min sinnessvaghet bara göra sig av med 6 kg. Så i måndags fick jag sätta nya mål, och även om de gamla resultaten och siffrorna finns kvar så är det lite som att börja på noll igen.

Den 10 augusti är nästa chans till målgång och jag hör av mig då med resultatet. Chansen finns också att jag jublar lite där emellan för att jag råkat vara extra duktig.

Nu ska jag och Elspäls strax iväg på agilityträning, men först ska jag trycka i mig några kalorisnåla sushisar.

Jag säger som nyktra alkoholister lär säga till sig själva varje morgon: "Idag ska jag sköta mig. Hur det blir imorgon får jag se, men idag ska ska klara det."

1 kommentar:

åsah sa...

6 kg är ändå grymt bra! Själv har man ju gått ner 0 kg ;)