onsdag, juni 30, 2010

Sista dagen av försemestern

Det känns inte alls bra att den här lilla semestern redan är slut. Vilken fantastisk vecka det har varit!! Känns som om jag varit ledig en månad, minst!! Nu blir det två veckors arbete fram till den riktiga semestern börjar.

Seglingen var underbar. Sällskapet, som bestod av Mikke&Greta samt Tina&Björn, var mäkta trevligt. Himlen var blå, havet var glittrande, solen varm och livet bekymmersfritt. Grillmiddagar på klipphällar, morgondopp (jag kanske trots allt gillar att bada?) och en liten lurvig gris som har varit så okomplicerad det överhuvudtaget varit möjligt. Störst var när hon simmade över ett litet sund två gånger, frivilligt men under hot om att bli lämnad ensam kvar. Bästa Elsa!!!

Jag har blivit rejält solbränd och det är nu inte lätt att se vem som är vem av mig och lilla Brun.

Vi kom tillbaka från seglingen i måndags men jag och JG stannade två nätter extra på landet och gjorde absolut ingenting mer än att ligga med fötterna högt, äta och läsa. Klämde hela Mons Kallentofts Höstoffer på en dag, trots att jag var nära att sluta läsa redan efter trettio sidor. Det där språket... jag har svårt för det. Och svårt för när döda talar. Men det blev rätt spännande till slut och jag tog mig igenom den.

Sen vi kom hem idag har vi tvättat, påtat i trädgården (odlingen har klarat sig bra, inga snigelangrepp men rådjuren har toppat tomaterna och potatisen lite), sprungit (ja, tillsammans!!!) och jag har tränat överkroppen med min nya TRX. Det är visserligen en vecka kvar tills jag fyller år den 9 juli, men min present till mig själv har redan kommit och är till för att användas. Är det någon som är sugen att prova på TRX-träning så är ni välkomna hit.

Nu blir det kvällsmys med räkor, ost och kanske lite jordgubbar.
Imorgon jobb alltså. Suck.

1 kommentar:

Anonym sa...

ojojoj vad avis man blir!!!