söndag, november 28, 2010

Dagens TSM

Åkte iväg på TSM-träningen idag trots allt. Funderade en kort stund igår på om jag borde stanna hemma eftersom jag inte tränat ett enda pass sen förra torsdagen och fortfarande är lite snorig. Men jag ville verkligen springa så då gjorde jag det. Och jag ångrar mig inte.

Eftersom vädret och underlaget inte var det bästa ändrades programmet från intervaller till fartlek. Totalt sprang vi 9 km i en snitthastighet av 6:47 minuter/km. Längs vägen blev det 5 fartökningar gånger 2 minuter i ett 5:20-tempo ungefär. Kändes väldigt bra i början men i den fjärde fartökningen började det ta emot och slutet var ganska tungt. Fast inte så att jag inte trodde jag skulle fixa det, bara lite motigt. Och av förkylning märktes inget, så jag är verkligen nöjd med dagens insats.

1 kommentar:

Sara J. sa...

Bra jobbat! :) Själv ägnade jag mig åt hästar i Globen, faktiskt en hel del fina ritter i Küren i år - betydligt vassare startfält än förra året kändes det som.