onsdag, november 10, 2010

I did it!!

Jag överlevde gårdagens löprunda och när jag väl kom bort från snålblåsten och in i skogen var det riktigt mysigt. Snöklädda träd är vackra, och det blir ljust och fint mellan träden. Jag gillar egentligen att springa i dåligt väder för man känner verkligen att man lever då. Löpningen i sig var inte så jobbig, men omständigheterna var det. Fick bra fäste men högre motstånd eftersom det var ett par decimeter snö på sina ställen (och nästan ingen snö på andra). Var nöjd efteråt, speciellt med att jag valde att parkera ovanför backen, istället för nedanför...

Hemma åt vi middag med Karin och Carl som kämpat sig ut i ovädret. Det var jättetrevligt, maten blev god och deras bifogade B&J-glass satt finfint som dessert. Tack för att ni kom! Som lyxig avslutning på dagen valde båda vovvarna för första gången att inte lägga sig sängen när vi skulle sova. Elsa somnade i buren (av okänd anledning hennes nya favoritplats) och Reka på fällen bredvid. Hoppas det blir en vana.

Idag har jag varit på gymmet och kört käppträning och några bollövningar. Nedan en film där jag leker sjölejon. Bra övning för balans, bålstabilitet och rörlighet, men kass om man vill bli biffig.  Enligt Tompa får man ha en fot i golvet, men det är beige så det låter vi bli.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Seaworld nästa;-)

Sara J. sa...

Oj, det där ser sjukt svårt ut. :)

Tvillingmorsan sa...

Snitsigt!
P & K