onsdag, januari 05, 2011

Dålig start på dagen

Var ohyggligt trött när jag vaknade imorse. Kråkelibråkfot har problem med magen och i natt kl. 3 meddelade hon mig högt och bestämt att det var dags att gå ut. Duktiga lilla tjejen som säger till!

Hade svårt att somna om sedan och redan innan jag fick gå upp för att ta hand om sjuk valping visste jag att det skulle bli för lite sömn. Trots att jag lovat mig själv att se till att få åtta timmar varje natt så är det svårt ibland.

Det blev en något seg styrketräning med mycket stretching eftersom jag var stel i kroppen efter min, Elsas och Saras löprunda runt Brunnsviken igår. 9,7 km, 6:57 min/km enligt Saras klocka. När jag kom hem var jag iskall och jättehungrig och glömde helt bort att stretcha, vilket såklart straffade sig idag. Hade knappt styrfart på morgonpromenaden med hundarna.

Dessutom fick jag höra att Storebror fått gungstolen som drällt i M&D's garage bra länge, och det gjorde mig ledsen eftersom jag hoppats kunna ta den till vår övervåning.

Hur som helst, eftersom dagen börjat crappigt finns goda förutsättningar för att den ska bli bättre. Halvdag idag, sen en tur till XXL (gissa varför) och avslutningsvis fika och spel hos M&D.

Igår såg vi förresten Predators. Somnade när Laurence Fishburne gjorde stolt entré och vaknade när han var död. Vet inte hur mycket jag missade men förmodligen inte något av vikt eftersom jag ansåg mig maximera behållningen av filmen ändå. 1 tootsies. Den här hyromgången hade vi verkligen otur och fick tag i två riktigt dåliga filmer.

Poänglös film om konstiga aliens

Inga kommentarer: