onsdag, januari 26, 2011

There and back again

Sprang hem från jobbet igår med Elsa i släptåg, medan Schrimpen fick åka bil hem med "morfar".

Löpturen var den värsta ever. Sjukt jobbigt och det crappigaste underlaget den här vintern. Knögglig is under moddig snö och inga dubbar under Soffans skor. Det var verkligen vedervärdigt. Halkade runt och gled bakåt när jag ville framåt. Jag var arg som ett bi!!! Det var hemskt!

På plussidan var att kilometertiden blev efter omständigheterna väldigt bra, ca 6:30 min/km. Det hade jag aldrig trott, min gissning låg på ca 8 min/km. Dessutom blev jag otroligt mjuk och rörlig efter stretchen.

När jag kom hem somnade jag direkt efter middagen (nåja, klockan hann bli närmare 21) och imorse traskade jag och voffarna till Edsbacka och tog bussen till jobbet, eftersom Grisen var kvar på jobbet. Det var Räkans första busstur och den gick galant. Det enda som inte var bra var att vi fick vänta på bussj***n i säkert 25 minuter. Frös som en hund (!) när vi väntade eftersom jag blivit svettig under promenaden dit, och när jag kom till jobbet var jag tvungen att tina upp mig med ett bad.

Vacker soluppgång över Edsviken

1 kommentar:

Sara J. sa...

Men vilken bra pannbensträning det blev! Och bra tid också, som sagt.