torsdag, januari 06, 2011

Snälla tarmbakterier

Det är inte så illa att ha både en människo- och en djursjukvårdare i närmsta vänskapskretsen. Alltid är det ju något.

Ringde Isabella idag och fick hjälp med hur jag ska få ordning på Kråkelibråkens dåliga mage. Det innebar en sväng till veterinären för inköp av medicin - snälla tarmbakterier som ska återställa lilla magen igen. Och till att börja med ingen mat tills magen lugnat sig, sen börja lite försiktigt med det vanliga - kokt ris och kokt fisk eller kyckling. Dessutom är hon ordinerad vila. Tack för råden Bella!

Kråkan behövde gå ut två gånger i natt och flera gånger på förmiddagen, men nu har det varit lugnt ett tag, så det här ska nog bli bra. Själv är hon övertygad om att jag försöker svälta ihjäl henne, och att få lunchen indragen var inte något hon uppskattade. Törs inte tänka på hur upprörd hon kommer bli om middagen dessutom uteblir... stackars liten.

Tråkigt är att jag missar inomhusträningen ikväll igen. Pga jul- och nyårshelgerna har det blivit uppehåll och jag hade verkligen sett fram emot ikväll. Funderade ett tag på att åka med Elsa, men jag törs inte lämna Kråki och dessutom löper Elsa och är inte alltid så skojig att träna med då. Så vi får vänta en vecka till...

Inga kommentarer: