tisdag, augusti 16, 2011

Jag cyklar, del 2


Nytt försök med cykling idag, den här gången på en mindre snabb cykel än Jontans, och dessutom enbart med syftet att förflytta mig från A till B, och helst tycka om det längs vägen.

Det är ganska trevligt att cykla, när det är nedförsbacke eller i alla fall plan mark och inga skarpa kurvor. Till Frescatihallen är det mycket nedförsbackar, man lika många förbannade uppförsbackar. Jag fick mjölksyra direkt och kände mig helt otränad som nästan kollapsade i första backen. I varenda uppförsbacke var det sen samma sak, och långsamt gick det. Man behövde inte ens vara liten och från Afrika för att kunna springa i samma tempo som jag cyklade.

Dessutom fick jag ont i handlederna (?) och i baken.

Jag känner mig ändå återigen försiktigt positiv till konceptet. Det är förhoppningsvis som med sushi och löpning, det tar ett tag innan man börjar gilla det.

Inga kommentarer: