fredag, oktober 19, 2012

Idag är jag snyggast

Idag tog jag semester från den funktionella styrketräningen och körde ett hederligt muskelpass i gymmet. Skivstänger och hantlar, lite ben men mest överkropp. Det var förvånande roligt faktiskt, och även om jag inte blev lika svettig och andfådd som av mitt gymcrosspass så misstänker jag att jag kommer få betala för det här utspelet imorgon. Med träningsvärk alltså. Känner mig helt mör.

Måste erkänna en sak också. Idag gick jag och sneglade på mig själv i speglarna mest hela tiden och tyckte att jag såg jäkligt snygg ut. Stark! Muskulös upptill, smalare nedtill. Bra hårdag. En riktig puma. Om du frågar mig alltså...

Övrigt:
  • Min mössa doppades i lunchfisksoppan (som låg i en bunke med plast över) på vägen till jobbet. Två frågor uppstår: kommer mössan börja lukta fisk och kan jag äta soppan?

  • Gjorde ett platt fall på agilityn igår som måste sett mäkta roligt ut. Halkade och föll raklång framåt och dunkade hakan i Elsas panna. Jag är öm i hakan idag, undar hur Elsa känner sig?

  • Det är fredag, jag tänker gå tidigt från jobbet, åka hem, ta det lugnt och kanske dricka ett glas vin. Äta chokladpraliner. Den här veckan har känts hektisk. 
Den här avdelningen lockade inte idag!

    5 kommentarer:

    Katarina sa...

    Hörru Puman, så här skrev jag till de andra kursarna på fb:

    Nästa kursgång kommer ni att delas upp i två grupper. Halva tiden tränar ni med mig och då har ni möjlighet att välja helt själva vad ni vill ha hjälp med.Nyinlärning av något visst moment eller del, problemlösning eller tävlingsträning tex.

    När ni tränar själva i gruppen jobbar ni med tävlingsträning precis som vi gjorde förra gången i hallen. Alla har svarat om de kan komma eller inte förutom Titti , hoppas du också kan!

    Vi börjar nästa kursgång med en gemensam platsliggning. Före platsliggningen får ingen beträda planen, precis som på tävling. Ni som ska tävla, glöm inte att läsa reglerna noga för att se i vilken ordning momenten kommer, vilka kommandon man får ge, när varje moment är avslutat osv. Läs även de allmänna bestämmelserna.
    Vi ses på torsdag!

    Sofia sa...

    Jag kommer på torsdag och upplägget låter bra. Vet precis vad jag behöver hjälp med! :-)

    Anna sa...

    Fast den där avdelningen såg ju sjukt kul ut! Vilket gym behöver man gå till för att få så skoj?

    Sofia sa...

    Avdelningen är faktiskt sjukt kul. De har en ny pryl som heter Synrgy 360X där man kan göra ALLT. Och lite till.

    SSIF's gym i Frescatihallen. När kör vi? :)

    Anna sa...

    Heh, såg att de har öppet hus 28 oktober... Osäker på om jag kan då, dock. Eller snarare hur trött jag är efter middagen kvällen innan... :)