onsdag, oktober 10, 2012

Upplyftande brev


Dagen slutade faktiskt inte allt för illa igår. Faktiskt ganska bra. Körde ett nytt litet träningspass med Reka och det gick mycket bättre.

Dessutom hade jag fått ett väldigt upplyftande och härligt brev med posten. Det var från Gunnika och innehöll hennes tal, ett litet kort och bilder och filmer från bröllopet. Jag blev så otroligt glad, omtanken värmde verkligen! Höll dock på att skratta ihjäl mig när jag tittade på filmerna eftersom det såg ut som ett smurfbröllop. Alla personer var knallblå! Som tur var så var det bara min gamla dator som spelade mig ett spratt, vi såg väldigt mänskliga ut när jag spelade upp filmerna på jobbdatorn. Ska försöka lägga upp några filmsnuttar senare. Är det fler personer som har bilder eller filmer från bröllopet så vill vi jättegärna lägga vantarna på dem!

Tror inte att Gunnika misstycker om jag publicerar hennes tal. Det var fantastiskt!!

Kära brudpar,

Sofia, för ett och ett halvt år sen möttes vi
På Roslagsleden gick du och ditt kelpie-kompani
Runt kröken kom jag med cykel och aussie-artilleri
Min höga fart kunde ha slutat i krock, krasch och tragedi
Istället blev det starten för vår vänskap, det ni
Dessutom tyckte Diesel att Reka var lika söt som en biskvi
Elsa däremot var arg som ett bi
Men nu över till något annat än vår kompis-biografi
Din blivande make är ett geni
Om det råder inget grubbleri
Jag förstår att du blev lycklig av hans frieri
Och jag vet att ni kommer leva tillsammans i kärlek och harmoni
Men förhållandet är ju inte alltid guld, gröna skogar och rosa fyrverkeri
Kärleken gör ibland myteri
Det kan hända att ni i hopplöshetens kölvatten faller i
För att ta er upp över ytan kan den här (tar fram livboj) vara en strategi
Förresten, den går också att använda som däckhinder i agility
Men för det mesta kommer ert äktenskap kännas som ren magi
Tillsammans kommer ni skratta er genom livet som om det vore komedi
Om passionen trots allt skulle falna i er utopi
Kan det här (tar fram säck med grillkol) tillföra ny energi
Så slipper ni betala för dyr terapi
Jag tror ni kommer gå helskinnade genom livets lotteri
Det är i alla fall min teori
Idag är bara början på er livslånga kärlekssymfoni
Jag känner mig hedrad att få närvara vid er bröllopceremoni
Och nu är det dags för mig att göra sorti
En skål för brudparet som snart ger sig in i äktenskapets drömmeri

Inga kommentarer: