söndag, december 01, 2013

Julmustpremiär (mer än så tänker jag inte säga)



Idag åkte jag, Jonas och Reka till Bögs Gård för att promenera. Har inte varit där sedan barnsben men känner nu att jag har massor av ny terräng att utforska. Om inte förr så till våren. Det var jättefint!

Solen sken och det var härligt ute men jag ville inte gå längre än en timme med Rekis. Hon känns så fruktansvärt gravid. Minns inte att jag uppfattade henne så här förra gången och kommer knappt ihåg hur tjock hon var. Nu är hon i alla fall stor som ett mindre hus och väldigt törstande efter närhet. Pigg och glad men det märks på henne att hon är tung. Så vi tar det piano.

När vi kom hem bakade vi lussebullar, jag la upp gardiner och fikade med M&D som levererade en egenodlad, ekologisk, därproducerad julgran till oss. Kanske inte utseendemässigt i klass med de Disneygranar vi brukar ha, men charmig! Klädde den enligt samma princip som när våra vänner och deras barn brukar hjälpa oss att klä granen - more is more. Allt pynt kom upp så man ser nästan inte att den är ful.

Slutligen fick vi vår nya soffa levererad. Colorado från Folkhemmet/Sits. Jag har trånat efter den här soffan i ett par år nu så gissa om jag är nöjd!

3 kommentarer:

EM sa...

Är jag ofin om jag bjuder in mig själv på julfika hem till ert julmysiga hus? Är i törstande behov av julpynt då jag själv suger get*censur* på just det området... Kan ta med fika som bonus! :D

EM sa...

Är jag ofin om jag bjuder in mig själv på julfika hem till ert julmysiga hus? Är i törstande behov av julpynt då jag själv suger get*censur* på just det området... Kan ta med fika som bonus! :D

Sofia sa...

Inte ofin alls! Jag älskar folk som bjuder in sig!!! När kommer du?