torsdag, december 26, 2013

Yes! Mer än 100 löparmil i benen 2013

Okej, dags att sammanfatta träningen för 2013. Det är ju några träningspass kvar, men så petnoga är det inte. Förra årets siffror står inom parentes.

Under 2013 har jag tränat  12 dagar, 18 timmar, 34 minuter och 2 sekunder, för att vara så exakt som Funbeat är. Det är ungefär två dagar, eller 48 fler träningstimmar, än förra året. Träningen är fördelad på 371 (258) träningspass över 251 dagar, vilket betyder att jag har tränat på 69,5% (55,4%) av årets dagar. Detta motsvarar ett genomsnitt på 4,9 pass i veckan.

Jag har sprungit 105 (89) av 361 dagar och i snitt 19,56 km/vecka (16,61) med en medelhastighet av 6:27 min/km (6:38 min/km). Den totala sträckan jag har sprungit i år är 1008,84 km. Japp. Över 100 mil.

Övrig träning:
86 (51) pass har varit yoga.
67 (15) gånger har jag tränat simning, varav 11 pass har varit i öppet vatten.
54 (65) träningspass har varit styrketräning.
19 gånger har jag cyklat, som träning eller transport. 4 träningspass av dem har varit med MTB.
8 gånger har jag kört triathlon, swimrun eller multisport.
3 pass har varit kajakpaddling.

Yogan är tydligen fortfarande på frammarsch. 2011 tränade jag 17 yogapass. 2012 var det 51 stycken och i år hittills alltså 86 pass. Som det ser ut verkar jag bara haft totalt fyra veckor under det här året då jag inte yogat något alls. Känns grymt faktiskt, men så har det gett resultat för rörligheten också.

Faktum är att jag är otroligt nöjd med året som gått. Jag har provat på mycket nytt, gett mig själv lagom svåra utmaningar och tagit mig igenom dem på ett bra sätt. Målet för nästa år att kämpa för att bli en aning snabbare och det gäller alla träningsformer. Tålamod och disciplin, tjohej. Längtar!

Simning i Edsviken

Träningstriathlon vid Sjöhistoriska museet

Crosstriathlon på Ekerö

Ångaloppet i Nyköping

Hofors Adventure Race i... ja Hofors

Inga kommentarer: