torsdag, december 05, 2013

Simningsbragd + intervalljävlar


Igår somnade jag i soffan för tredje kvällen i rad. Borde kanske inte köpt en så skön soffa... Alla andra kvällar har det känts okej eftersom jag bara behövt släpa mig upp för trappan till sängen när jag vaknat, men igår krävdes en insats värd ett bragdguld.

Då var det onsdagsträning i Mörbybadet. Det satt långt in men jag kom iväg och är glad över det. Simningen gick bra, det var roligt och temat var "andningskontroll". Idag har jag träningsvärk i lungorna. Typ.

Det märkte jag när jag sprang morgonens intervaller på en frostvit löparbana vid Danderyds Gymnasium. Löpningen gick bra och det var en skön känsla i bröstet när jag flåsade fram på banan.

Fortsätter dagen med armhävningar varje timme kl. 10-15. Idag gör jag 15 stycken per gång och blir starkare än någonsin!

Inga kommentarer: