söndag, augusti 03, 2014

Kraftwerk, MTB och herrgård




Igår var jag i Dalhalla för första gången. Jonas fick biljetter till Kraftwerk av mig i julklapp förra året och nu var det äntligen dags. Vi bodde på Stiftsgården i Rättvik och cyklade därifrån till Dalhalla. Det var en upplevelse bara det! Uppför på vägen dit och becksvart och nedför på vägen hem.

Konserten var två timmar lång och jag hann få rejält med träsmak i baken. Dessutom lyckades jag med konststycket att slumra till ett par gånger under showen. Den var förvisso häftig och bra, men ganska monoton.

Från Rättvik åkte vi till Högbo Bruk idag, där vi åt lunch och cyklade MTB längs brukshotellets 10-kilometersslinga (som i själva verket var närmare 13 km) och lite till. Det var roligt och inte tekniskt svårt och jag tyckte att jag trampade på ganska bra även när det förekom massa rötter.

Dagen avslutade vi på Gimo Herrgård med en väldigt lyxig tebuffé, bad och bubbelbad, avkoppling och fyrarättersmiddag. Jag har det faktiskt ganska bra just nu.

Inga kommentarer: