onsdag, augusti 06, 2014

Try Triathlon utan rekord




Nej, det blev inget nytt personbästa på Try Triathlon vid Sjöhistoriska igår. 37 minuter och 39 sekunder tog det för mig att ta mig runt, 34 sekunder långsammare än mitt rekord. Men jag cyklade några sekunder snabbare och jag hade en bättre snittid på löpningen även om totaltiden var typ en sekund långsammare. Tiderna är dock inte så exakta så man vet inte...

Precis som förra gången misslyckades jag med att starta klockan på simningen och sen fick jag inte igång den förrän när jag klev upp på cykeln. Men jag har totaltiden och har uppskattat tiderna för simning och T1 baserat på det. Och jag är ganska säker på att jag simmade sämre än båda gångerna tidigare i år, trots att jag faktiskt simmade bra. Skillnaden igår var den kortare våtdräkten och det myller av människor som hela tiden var på mig, över mig och framför mig. Väldigt trångt. Men det var bra träning, jag fokuserade på mitt crawlande och simmade på så gott jag under omständigheterna kunde. Totalt var det över 350 deltagare igår.

Cyklingen var nog bäst hittills. Jag och Chrille är hyfsat bra på att förstå varandra när vi ska byta växel nu och det gjorde stor skillnad. Jag blev fortfarande omkörd mest hela tiden men jag tyckte inte det var lika många som tidigare, och vi tog oss faktiskt förbi ett par stycken på slutet.

Löpningen gick riktigt bra. Det är ju alltid svinjobbigt men benen var förvånansvärt pigga trots att jag cyklat så mycket de senaste dagarna. Snittade 5:03 min/km och det är sjukt bra! Som man kan se på bilden ovan så har jag ett skolbokssteg för hälisättning i mina minimalt dämpade skor (fotocreds till Angelica). Någon gång ska jag ta tag i det där med löpsteg och reda ut vad som är bäst för mig. Troligen inte det jag uppvisar här.

Det här var sista gången jag kunde köra innan det är dags för tävlingen den 24 augusti, men det kändes som ett bra genrep. Jag är laddad!

2 kommentarer:

Angelica sa...

Du såg väldigt snabb ut igår!

Och löpbilden är precis efter T2 så benen var nog rätt förvirrade av att helt plötsligt börja springa efter cyklingen. :)

Sofia sa...

:) Tack!! :)