måndag, augusti 01, 2016

Simsafari


Jag var på simsafari ikväll. Söder om stan, i för mig okända neighborhoods. Superkul! Det var Micke Rosén, aka Mr. Human Ambition, som arrangerade och vi var fem personer som simmade - jag, Theresia, 2xMicke och Rikard.


Vi simmade från Sjöängsbadet till Hökarängsbadet, ungefär 4 km, med tre korta stopp längs vägen.


Det var en så himla fin simning. Solglitter i vattnet och en ny sjö att upptäcka. Ingen jobbig motvind eller vågor, inga bromsande swimrunskor, ingen söm på våtdräkten som hotade att skava av halsen. Jag fick feeling flera gånger. Magiskt.


Inklusive tid för pauserna på fina klippor så var vi ute i ungefär 90 minuter och det var megahärligt! Längtar efter att simma igen! Jag älskar friheten och känslan av hur vattnet bär mig.

Inga kommentarer: