tisdag, september 06, 2016

En jävla bra dag och nytt rekord


Jag mår bra av att röra på mig, ju mer ju bättre, och igår var en riktig toppendag då jag fick göra allt det jag gillar allra mest!

Började morgonen med yoga. Har för tredje gången startat om den 14 dagar långa yogautmaningen med Fiji McAlpine på doyogawithme.com. Det kanske inte blir yoga alla dagar i sträck den här gången, men det gör inget. Passen är både utmanande och jobbiga, och effekten av dem känns. Stark och smidig.

Efter lunch sprang jag en runda med Rekis. Gula spåret vid Edsbergs IP som uppvärmning, sedan tre korta vändor i Väsjöbacken och sju 30-sekundersintervaller med lång vila. I solsken.


På kvällen började äntligen simskolan med Medley, bästa fröken och alla simkompisar i Vasalundshallen. Hurra!!!

Och jag slog till med ett nytt rekord på 200 meter. Väldigt oväntat. Jag hade inga såna förhoppningar alls, och ändå dängde jag till det gamla rekordet med över 8 sekunder.

Kände mig superstark under nästan hela tvåhundringen, utom kanske sista 50:an när jag började få häng på David som jag simmade mot. Då blev det mycket vilja och kanske lite sämre teknik, samtidigt som jag började bli trött. Men det var fantastiskt roligt. Vi satte händerna i kaklet exakt samtidigt på tiden 3:05 och jag riktigt bubblade av glädje efteråt. Tack David för skjutsen!!

Generellt kan sägas att jag hade några korta tillfällen av helt fantastisk känsla igår (fantastisk som i typ bästa känslan någonsin). Tyvärr var det inget som följde med ner i bassängen idag. Tvärtom. Total misär. Tror mest det berodde på att tankarna var på Reka och hennes stundande kastrering.

Inga kommentarer: