onsdag, september 28, 2016

Tisdagssimning i Vasalundshallen


Jag älskar att simma.
Jag älskar när passen går bra, tekniken funkar och jag känner mig stark.
Jag älskar när passen känns sega och lite tråkiga.
Jag älskar när passen är utmanande och tuffa.
Jag älskar känslan av att vara arg och besviken efter ett pass som gick pissdåligt.
(Kanske inte just när jag är mitt uppe i det, men som en del av helheten).
Jag älskar att jämföra tider mellan då och nu, att se hur jag förbättras.

Kort sagt. Jag trivs väldigt bra i vattnet.


Igår hängde jag med Maria och Theresia i Vasalundshallen. Hurra! Fick säga hej till Mårten också. Bästa tisdagshänget! Kroppen kändes pigg och stark, simningen var härlig och för en kort stund glömde jag allt om onda fötter, svåra beslut och den irriterande klådan i hjärtat och hjärnan som tankarna på Koster Swimrun medför.

Inga kommentarer: