lördag, mars 23, 2019

Ännu en framgångsrik vecka

Foto: Matilda Evengård

Sådär ja. Då kan jag lägga ännu en framgångsrik vecka till handlingarna.

I onsdags simmade jag 3000m i Vasalundshallen med en huvudserie som bestod av:

2x400m sammansatt
8x100m paddlar+dolme
16x50m fenor benspark/löst/medley/löst

Kände mig trött i armarna efter tisdagens pass men hade en riktigt fin känsla. De 50 första meterna. Jä.


På torsdagen fick jag eminent sällskap av Matilda. Vi värmde upp med fjärils- och ryggsimsteknik och sedan körde vi tisdagspassets 50x25m @0:40, men med fjärilssim utbytt mot full fräs i frisim. En dröm i jämförelse. En rolig dröm.


Dagens morgonpass i Vårby var också roligt och jag simmade ganska bra. Var trött i armarna men hade massor av kraft i benen. Syftet med min sjukgymnastik är att väcka igång rumpmusklerna och idag kunde jag verkligen känna att jag använde röven. Jävligt mäktigt. Stark och snabb i bensparken.

4x200m + 100m insim
4x(4x75m f3 @1:30 + 50m teknik + 2x50m hårt + 50m löst)
1 varv sammansatt/1 varv paddlar+dolme/1 varv fenor/1 varv ben med fenor+platta
800m f2
fenor+paddlar
4x25m 12.5m hårt/12.5m löst
50m löst


Redan innan dagens pass hade jag nått målet för mars om ett snitt på minst 10.000 simmade meter i veckan. Känner mig på hugget och börjar längta efter sommaren, öppet vattensimning och tävlingar.

Inga kommentarer: