lördag, mars 30, 2019

Skäggfröken och totalkrasch


Uh ma gudd vad träningen var tuff imorse. Och rolig! Jätterolig faktiskt.

Vi hade vikariecoach idag, Simon Frank. Han har haft en fin simkarriär, ett maffigt skägg och visade sig även vara en alldeles utmärkt simfröken. Han bjöd verkligen på en utmaning.


Insimmet såg ut så här:

400m vf
6x100m benspark/dolme/medley
6x25m + 3x50m + 100m teknik

Kände mig lite seg först men hade GRYM känsla i fjärilssimmet. Välförtjänt med tanke på senaste veckans idoga kämpande med detsamma.


Sen kom själva huvudserien. Den som ser snäll ut men var jättetuff:

4x(
2x75m drill/swim/acc
6x50m 1-2-3-3-3-3 @1:00
50m ez
100m HÅRT)

En perfekt kombination av teknik, vila och ös. Jag vet inte om klockan visade några anmärkningsvärt låga siffror för mig, men jag la mycket fokus på att försöka hitta längd och kraft och det kändes riktigt, riktigt bra. Så då skiter jag i tiderna.


Sista varvet körde vi med fenor och trots att jag var sopslut i armarna så dämde jag till med 1:11 på den avslutande hundringen. Boom. Det är i alla fall inte sakta.

Efteråt undrade simfröken varför jag inte alltid har en sån benspark som jag hade då. Jag undrar samma sak, men man kan säga att jag jobbar på det. Är bara inte riktigt färdig än. Kanske aldrig blir.


Bullsemlasäsongen är tyvärr över nu, så på post simfikat med Theresia och Stina fick jag nöja mig med macka och vanlig kanelbulle.

Är fortfarande helt slut efter simpasset. Orkar typ inte ens stå upp. Kan inte minnas när jag simmade mig så totaltrött senast, men det är en fantastisk känsla.

Inga kommentarer: