torsdag, oktober 08, 2009

Lite som filmen Yrrol

Igår var jag på Höstmöte på hundklubben i Kista. Goddag yxskaft. Bitvis kändes det som konversationerna var hämtade ur filmen Yrrol:

Man: -"Tar ni taxi in?"
Kvinna: -"Nej, vi tar bussen. Lotta har skrivit upp bussnumret."
Man: -"Ja men se då till att det är samma nummer på bussen som på lappen!"

Det som direkt slår en vid såna där trevliga klubbsammankomster är hur insnöad verksamheten är. "Vi har alltid gjort så här och det tänker vi fortsätta med. Det blir bäst." Och sen en liten dos "skyffla över på andra om du kan"-anda på det. Mysigt!

Innan mötet var det ännu roligare. Hade ett bra träningspass med Elsa där vi bland annat fick till en superlyckad apportering. Förvisso bara en, men det var en fullpoängare och jag har aldrig förut sett henne göra det precis så som jag vill ha det! Snabbt ut, snabbt tillbaka och en skitsnygg ingång! Som en vessla! Jag har tränat lite apportering över hinder (eftersom Elsa gillar att hoppa) och jag tycker det har gett resultat på både fart och ingångar.

Elsa i full fart mot apporten!

2 kommentarer:

åsah sa...

hihi, det är full fart mot rutan ju ;) (inte för att krossa dina fotodrömmar men...) hihi, bilderna från apporteringen blev inge bra för det hade hunnit bli så mörkt.....

Sofia sa...

Äsch, det är det ju ingen som vet! :-)