onsdag, oktober 14, 2009

Jag blev ledsen

Har just läst ut ännu en bok av Åsa Larsson, denna gång "Det blod som spillts". En ganska bra och underhållande bok, precis som det första jag läste av henne. Men den var hemsk i slutet.

Det beskrivs utförligt hur en av personerna i handlingen tar sina fem hundar till veterinären och avlivar dem. Hur veterinären i tur och ordning ger dem lugnande, rakar benet, sätter i kanylen och ger avlivningsvätskan. Hur fort det går och hur hundarna sen somnar bredvid sin matte.

Fy fan. Sista veterinärbesöket med Izza den 25 november 2005 kom plötsligt tillbaka och det var som att allt upprepades igen. Allt jag kände då blev så tydligt när jag läste och tårarna formligen sprutade. Man ska inte vara pessimist men jag vet ju mer än väl att en dag (om förhoppningsvis väldigt många år) kommer jag vara där igen. Med Elsa. Klart man blir ledsen.

Usch.

1 kommentar:

eva marie sa...

Kramar om! Men tiden dit är underbar och värd varenda minut :)