tisdag, oktober 13, 2009

Jag är inget svin!

Var hos doktorn idag. Utnyttjade min eminenta sjukvårdsförsäkring och fick en tid hos en doktor två timmar senare. Kändes stressigt att ta tiden som erbjöds en timme efter att jag ringde.

Efter lite provtagning med stick i fingret (Ajj!!) konstaterades att jag "bara" har en vanlig förkylning och att jag ska vila en vecka. Fick recept på morfinhostmedicin som är stark nog att sänka en fullvuxen karl (pappa). Cocillana-Etyfin. Man kan bli dåsig och får inte köra bil.

Tog min första minimala dos efter lunch och sen somnade jag. Vet inte om jag känner mig ynklig nu för att det är synd om mig, för att jag har sovit så mycket eller för att jag är sjuk. Orkar inte laga mat i alla fall och JSPG är på den trevliga middag hos hans moster som jag också skulle varit på. Ingen glass har vi hemma heller.

Inga kommentarer: