måndag, oktober 19, 2009

Saker

  • Ensam hemma
  • Det är inte bara negativt att vara ensam hemma. På positiva sidan hamnar att jag kan gå och lägga mig när jag vill. T ex kl. 20:00 om jag är trött då. Ingen klagar.

  • Mitt allt
  • När JG är borta har jag trots allt min lilla luddboll som ständigt sällskap. Hon är ovärdelig.

  • Läxa
  • På kursen igår fick vi läxa till nästa vecka. Då ska Elsa kunna frysa med nosen mot en post-it lapp på väggen i ca fem sekunder. Perfekt inomhusträning! Jag älskar läxor!

  • Rutan - att tänka på
  • Skaffa en större och synligare target, placera ut konerna (gärna för flera rutor) när inte Elsa ser, ibland belöna farten mot rutan och inte bara ställandet, repetera mycket.

  • Vedervärdigt
  • Idag är det verkligen ett otäckt, vedervärdigt höstrusk ute. Fy bubblan för blöta jeans.

  • Kul idé
  • Det är bara två månader kvar tills världens bästa kille (som har allt) fyller år. Och jag har äntligen (!) kommit på en helbra present! Heja mig!

  • Sov dåligt
  • I natt sova jag riktigt dåligt. Hade ont i ryggen, ont i ett ben, låg obekvämt och Elsa var i vägen. Kanske för att jag inte tog min hostmedicin igår. Är nu ganska övertygad om att det är den som totaldäckat mig varje kväll.

Inga kommentarer: