söndag, juli 23, 2006

Begravning

Jag glömde berätta att vi begravde Izza idag också. Efter att hon somnat in brändes hon och askan lades i en urna. När vi fick den var det för hårt i marken för att gräva, och sen har det inte blivit av, antagligen för att det inte är något man med glädje tar tag i.

Men idag begravde vi henne alltså på landet. Hon gillade verkligen blåbär, och så fort någon gick ut i skogen för att plocka så följde hon med och åt upp alla de största och finaste bären, gärna från just det blåbärsris man själv plockade av. Därför begravde vi henne under lite blåbärsris i skogen.

För att hon inte ska riskera att få tråkigt så la jag två av hennes bollar vid blåbärsriset också, men jag misstänker att hon inte kommer att ha tid att leka med dem. Istället kommer hon antagligen att ha fullt upp med att vakta stugan mot det som hon alltid skällde på i skogen när hon levde, och som vi andra aldrig såg.

Jag hoppas hon får det bra iaf. Jag saknar henne alltid!

Inga kommentarer: