tisdag, mars 16, 2010

Glamourama

Igår var jag på Gildaskolan och gjorde en ögonfransförlängning. Förlängningen var en del av mitt personliga renoveringsprojekt och kostade blott 200 kr.

Det finns mer hållbara förlängningar att göra, som sitter 30-90 dagar och kostar runt 1000-lappen, men som prova-på valde jag den här lite billigare varianten som sitter ungefär en vecka. Det tog en timme att få dit fransarna och resultatet ser du på bilden. På varje öga sitter 16-18 små knippen som är fastsatta var för sig. De är inte så tåliga för vatten men att duscha går bra.

Själv känner jag mig väldigt nöjd med resultatet även om jag kanske kunde valt något kortare fransar. Jag ser sminkad ut fast jag inte är det, och känner mig lite, lite snyggare än vanligt. Helt klart värt pengarna och guld värt om man till exempel ska på en tjusig fest.

Min fars första och enda kommentar när han såg mig var:

- "Varför gjorde du det där?"

Sen tyckte han att min reaktion på denna "komplimang" var konstig. Vilken reaktion skulle du förvänta dig från mig på ovanstående kommentar?

1. Glad
X. Arg
2. Ledsen

Vi är i alla fall vänner nu och han är fortfarande en rätt okej pappa, även om klavertrampet gör att han kommer få det väldigt svårt i årets Pappa-tävling på Fars dag.

Såg förresten Glamourama på datorn igår... Herregud, är det på riktigt?

3 kommentarer:

Göran Demnert sa...

Fan vad orättvist. Jag som sa en massa fina komplimanger lite senare.

Katarina sa...

Tjena snygging! Det där kommer passa perfekt på apellplanen!

Sofia sa...

Haha, allt fokus på mig istället för Elsa!