söndag, mars 28, 2010

Spår och överdos


Gick upp en halvtimme före tuppen i morse och begav mig ut till Stora skuggan för att spåra med Elsa. Till sällskap hade jag Nettan, Sigird, Aase och deras hundar.

Elsa och jag har inte spårat sen sensommaren och ska snart starta i appellspår, så jag la ett 200-300 meter långt spår på "öppet" fält. Korvens spårarbete var inte särskilt lysande men hon hittade alla pinnarna, tog upp dem och kom emot mig. Det har hon aldrig gjort förut och jag är SÅ nöjd med det!!! Lite fler spår så får vi nog ordning på hennes fokusering också.

Roligt var det, och det kändes väldigt bra att vara hemma vid 11-tiden och då redan ha tilbringat tre timmar utomhus.

Sen åkte jag och JG till Bergendal med 2(M,G) + I för att äta brunch. Jag och Malin testkörde ju den här brunchen för några veckor sedan, och den fick absolut högsta betyg. Blev lite besviken på att innehållet idag inte var riktigt lika vasst, men visst var det fortfarande bra. Kanske alldeles för bra.

Jag har ätit så mycket de senaste dagarna, och speciellt idag, att jag längtar ihjäl mig efter att få återgå till min ordnade tillvaro i viktklubb.se. Jag trodde jag skulle sprängas efter brunchen eftersom jag helt saknar förmåga att sätta stopp i tid. Imorgon är det invägning igen och jag hoppas att jag inte har gått upp så mycket under helgen att jag är tillbaka där jag startade för tre veckor sen.

Inga kommentarer: