tisdag, mars 30, 2010

Recept på ett sunt och lyckligt liv

Jag mår så jävla bra. Ursäkta svordomen och missförstå mig rätt. Livet är inte helt smärtfritt, det är det aldrig, men rent fysiskt mår jag så grymt bra! Kanske måste erkänna att lite av denna spontana glädjeyttring beror på att jag tjuvvägde mig i morse och vågen visade ett helt kilo mindre än igår. Alltså, ingen skada av helgens utsvävningar och inte heller av att jag igår åt glass, blåbär och grädde efter middagen. Det fanns nämligen utrymme för det i kaloribudgeten, vilket leder fram till följande slutsats:

Rör dig mycket och ät vad du vill (men inte alltid).

Definition av mycket:
  • Rask promenad ca 2 timmar per dag
  • Löpning minst 45 min, minst tre dagar i veckan
  • Hård styrketräning, ca 60 minuter, minst två dagar i veckan
Sluta sitta still.Hopp i form! Ut och spring. Skaffa hund. Köp ett träningskort. Motionera dig till ett långt och lyckligt liv. Och ät vad du vill.

1 kommentar:

Katarina sa...

Här kommer lite motionsskryt från mitt håll också. Jag sprang premiärmilen i söndags på lite drygt 52 minuter. Bra va!