måndag, mars 29, 2010

Viktklubb.se, vecka 3, + 0,5 kg

Inga överraskningar på vågen i morse, mer än möjligen lite åt det positivt överraskade hållet. Ett halvt kilo upp känns inte så farligt med tanke på all god mat jag har petat i mig senaste dagarna.


Nu gäller det bara att inte gå på niten och tänka att "allt går åt helvete, jag har unnat mig så mycket att jag lika gärna kan unna mig lite till", vilket jag brukar vara expert på. Jag är ICKE beredd att avstå allt livets goda för att bli lite lättare, utan utmaningen ligger i att avstå det som är värt att avstå och sköta mig mellan lyxtillfällena. Enda gången det blir problem med det är när lyxtillfällena avlöser varandra. Som nu.

På tisdag är det glassätning som gäller och sen smyger sig påsken på och ställer till mer problem för mitt viktklubbande. Påsk hör till en av de tre gånger per år då jag tycker mig vara värd att missbruka godis och det tänker jag göra. Min lilla felskrivning om att jag ska vara i form till beach 2011 kanske inte är så fel ändå...

Sprang till jobbet i morse och tyckte att både jag och Elsa var lite duktigare än vanligt. Återigen blev det 45 minuters löpning med 15 minuter promenad före och efter, och den här gången behövde jag knappt dra Elsa upp för backarna.

Istället blev jag arg på henne för att hon dammsög marken efter ätbara saker, och speciellt arg när hon hittade en korv som hon svalde i en tugga.Har för övrigt övergått till Lightfoder för Grisen nu.
Sådan matte sådan hund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ville bara skriva ett litet kommentar och onska dig all gott. Keep up the good work!