tisdag, april 20, 2010

Är det någon som vet?

Är det någon som vet hur man piggar upp en lite småhängig matte/flickvän, räck upp en hand nu!

Läkarbesöket idag gav inte så mycket mer än vad som kändes som en legitimerad våldtäkt och ett stick i armen. Får provsvaren om en vecka.

Resten av dagen ägnade jag åt att trösta mig (och jobba lite). Åt tröstlunch med mamma och gick en mysig tröstskogspromme med Elsa, vilken kombinerades med lite lydnads- och agilityträningströst på SoSu. Tigern misslyckas sällan med sitt tröstande, hon var superduktig!

På väg därifrån ringde världens bästa älskling och bjöd in mig till ett tröstbesök på Plantagen i sann Hollywoodfruanda. Sen bjöd han på tröstpizza och tröstcola.

Nu har jag sått några tröstsmultron, trösträdisor och tröstmorötter samt planterat en tröstkiwi. Så om jag mot förmodan inte känner mig tillräckligt tröstad när jag går och lägger mig ikväll så kanske jag blir det framåt sommaren när mina små plantor bär frukt. Dessutom köpte vi tröstsättpotatis med en förhoppning om att kunna bjuda på hemkörd potte till midsommar.

Inga kommentarer: