onsdag, december 15, 2010

Det har gått tre år idag!

Alltid nån...
För tre år sen, just den här dagen, skulle jag ha gått på fest hos Magnus Hult. Det var på kvällen. På dagen, före festen, skulle jag gå en promenad med killen från fylleslaget en vecka tidigare.

Elsa var medbjuden och känslan inför dejten var okej. Trodde kanske inte så mycket på det även om vi hade haft en... intressant kväll veckan före... såvitt jag minns i alla fall. Läs om festen här eller om spåren av den här. Att det inte nämns något om Bro Bro Breja med hans vänner i garderoben beror helt enkelt på att jag inte vet säkert om det verkligen hände. Även om det sagts mig så.

Jag och han hade träffats några gånger förut via gemensamma vänner men vi kände inte varandra. Däremot hade jag alltid tyckt att han var söt och glad. Men liten.

Till promenaden hade han, gentleman ut i fingerspetsarna, tagit med sig fika och bjöd på glögg och en vedervärdigt torr lussebulle. Jag försökte äta den för att vara artig, men det gick verkligen inte. Istället såg jag till att Elsa "råkade" stjäla den. Tur att kvaliteten på hans lussebullar har förbättrats avsevärt med tiden!

Promenaden fortsatte med lunch, och med middag, och med sms till Magnus Hult om att jag nog tyvärr inte kunde komma till festen trots allt. Det blev te, en brasa i öppna spisen, en övernattning, en dag och en natt till innan det plötsligt var måndag och det inte fanns något alternativ än att skiljas åt. För stunden. Vi sågs ju förstås snart igen och hela livet blev upp-å-ner för ett tag. Mer om det går att läsa här.

De bästa sakerna med Jonas, utan inbördes ordning:
  • Han är intressant
  • Han är kärleksfull
  • Han är ärlig
  • Han är som MacGyver
  • Han är snygg
  • Han är glad
  • Han är omtänksam
  • Han är söt
  • Han bakar stans bästa lussebullar
     Jag älskar honom av hela mitt hjärta! Det finns ingen bättre än han!

    2 kommentarer:

    Unknown sa...

    What? Missa fest hos mig för den där? :) Aja, jag kan inte säga att jag riktigt kommer ihåg sms:et (men jag vet att jag hade fest för exakt tre år sen, du missade nakengrannarna som tittade på Star Wars), så du är förlåten.

    Anonym sa...

    Grattis!
    Oj vad många inlägg jag har missat sedan sist! Även några skojiga sådana länkar från idag :)))))

    Fia