måndag, december 06, 2010

Stor dag för Kråki

Idag har min lilla kråka gjort stordåd. Hon har för första gången helt för egen maskin hoppat in i bilen, inte bara en utan två gånger! Det var hennes ena bragd.

Den andra bestod i att lyssna på sin matte. Vi fick ett paket levererat till jobbet och när postkillen gick drog Räkan efter honom. En typisk situation där hon inte lyssnar på mig, och efter ett samtal med Fia igår där jag fick några bra tips, tänkte jag att det här var ett lämpligt tillfälle att utnyttja för träning. Jag förväntade mig inte någon reaktion från Kråkan när jag ropade, så döm om min förvåning när hon på mitt kommando tvärvände och kom tillbaka i full fart.

Jubel och hurrarop, och en MYCKET stolt och nöjd matte. Nu har vi en bra målbild när vi tränar vidare.

3 kommentarer:

åsah sa...

Det blir ju så lätt att inte skriva kommentar nu när man bara kan klicka i en ruta istället.. ;) härligt när det går sådär bra!

Anonym sa...

Bra! Då behövde du inte ta henne i hampan ;-)

Fia

Sofia sa...

Fia: Nej, det blir inga hampor om hon är så duktig. Hon har faktiskt skött sig ypperligt senaste dagarna!

Åsah: Jag hoppas ju att man vill kommentera ändå ibland, men att man kan klicka när man inte har mer att säga...