torsdag, december 16, 2010

Ett brott har begåtts!

Kriminella grupper verkar på nätet och inom min egen familj. Bilden här till höger tog jag i Frescatihallen i slutet av förra veckan, med planen att göra mig rolig över den i bloggen. Men eftersom jag är inne i en så oerhört kommunikativ fas så har annat fått komma emellan. Därför "gav jag bort" bilden till min far. I jakten på det bästa blogginlägget måste man ibland vara generös och dela med sig när små guldkorn dyker upp. Pappa bloggade förstås om bilden, vilket du kan läsa här.

Döm om min förvåning när jag sedan kollade in Facebook över axeln på Jonas igår kväll, och hittade en post från min bror, med exakt samma bild. Många "gillade!" men ingen enda verkar ha funderat över sannolikheten att bror skulle glida förbi gymmet (dessutom i Frescatihallen där SSIF huserar) och upptäcka den. Som källhänvisning, både i faderns blogg och på broderns inlägg, borde det naturligtvis stått:

Idé och produktion: Sofia
"Vi är innerligt tacksamma över att få ta del av din humor, kreativitet och dina fantastiska idéer. Vi lovar att din generositet kommer att löna sig i längden, vi har bland annat skrivit ett brev till tomten. Hälsningar, far och bror."

Tveksamt.

Inga kommentarer: