onsdag, december 22, 2010

Kallt om nosen

Igår trotsade jag, Sara och en överlycklig Elsa kylan och sprang 6 km i lugnt tempo i Stora Skuggan. Trots ungefär 15 minusgrader gick det bra att springa, men visst var det bitvis plågsamt. Rimfrost i skägget! Utan det trevliga sällskapet hade jag garanterat valt att stanna hemma istället och det hade varit synd, för efteråt kändes det som vanligt grymt bra!

I morse var det styrketräningsdags och det gick också väldigt bra. Konstaterade att antalet dåliga pass i gymmet där jag varit slö och fuskat mycket har sjunkit markant senaste tiden. Lägsta nivån har helt enkelt blivit högre, och jag märker hur mycket starkare jag har blivit, speciellt i bålen. Jag är i bättre form än någonsin och framför allt är det första gången jag ger mig själv tillräckligt med bekräftelse och cred för det! Och att jag äntligen vågar göra det är det bästa av allt!

Sofia: -"Du är suverän Soffan!"
Sofia: - "Tack, jag vet, visst är jag."
Sofia: -"Jag menar det verkligen. Grym!"
Sofia: -"Ja, jag tränar riktigt bra nu för tiden."
Sofia: -"Det gör du verkligen... så duktig. Wow!"
Sofia: -"Tack, tack! Jag vet. Jag är galet bra"

Idag är sista dagen på jobbet innan jag får lite julledigt. Ska fokusera på att göra roliga saker, "måste göra"-saker, att städa skrivbordet och på att äta julklappschoklad. Det har jag förtjänat.

Inga kommentarer: