söndag, oktober 09, 2011

Succé på agility-DM


Agility-DM i Vaxholm idag. Elsa var laddad som vanligt och jag ansträngde mig verkligen för att försöka "komma in i bubblan" med henne innan hoppklassen. Fokusera! Och fy fan vad bra det gick!!! Är så jävla nöjd med loppet. Jag var noggrann, pratade med henne hela vägen och körde för allt var tygeln höll!

Tyvärr glömde jag ett hinder på vägen... och vi blev diskade.

Måste erkänna att jag, oavsett hur nöjd jag var efter loppet, har grämt mig en hel del över min egen klantighet efteråt, men jag försöker tänka på allt vi gjorde bra, och den här gången var det mycket.

Reka fick vara med vid tävlingen och så körde jag några moment ur lydnadsklass ett med henne bredvid agilitybanan. Fotgåendet var en katastrof, men resten gick rätt hyfsat.

Valde sedan att hoppa över agilityklassen och åka hem. Orkade inte vänta 2-3 timmar på att det skulle bli vår tur att diska oss igen (gungan var med, annars hade jag nog stannat). Istället hann jag med ett besök hos farmor också.

Har för övrigt varit megatrött idag. Sov länge imorse, ända till kl. 9, och har ändå känt mig rätt förstörd. Kanske beroende på löpturen igår. Sprang hemifrån till M&D, den södra vägen runt Edsviken. Fick bara ihop 11 km men det kändes som det dubbla, minst. Höll på hur länge som helst och efteråt kände jag mig som efter de värsta långpassen i våras. Trött, orörlig och osugen på mat. Helt orimligt och töntigt efter en så "kort" sträcka, men så var det. Så idag har det varit träningsfritt och likaså blir det imorgon.

Inga kommentarer: