torsdag, oktober 27, 2011

Manglad

Igår blev jag totalmanglad av PT-Tompa. Först benen tills de grät och skakade. Sen bröst och armar. Det visade sig att jag har missförstått (inte velat förstå?) övningen med armhävningsstudsar. Jag ska först studsa framåt, sen gå bakåt med rak kropp och raka armar, sedan studsa framåt igen. Tre gånger. Inte bara framåt en gång, och sen klar. Igår fick jag göra rätt. Jösses. Det var inte att leka med. Mina armar och framför allt min mage var helt satta ur spel efteråt. Helt skakis. Avslutade med att förstöra magen ytterligare lite grann innan jag fick en avslutande klapp på axeln. Puh.

Efteråt var jag tvungen att sitta en lång stund i omklädningsrummet, dricka en yoghurt och låta armarna hämta sig. Kändes omöjligt att jag skulle kunna ratta hem bilen ens, så trött och skakig var jag.

Idag känns det dock inte så illa som jag trodde att det skulle göra. Inte än i alla fall.

Nu ska jag iväg och träffa PT-Tompa igen, den här gången för att göra träningsplanering för det kommande året, med Stockholm marathon som mål. Det ska bli kul. Mer om det senare.

Inga kommentarer: