fredag, mars 07, 2014

Inget ess på väggen


Jahaja... Att klättra idag gick väl ungefär som jag hade kunnat vänta mig efter blygsamma 3,5 timmars sömn i natt. Jag hade planerat sovmorgon men Reka hade tänkt att vi skulle fånga dagen precis som vanligt. Så det blev som Reka ville. Och den planerade simningen flyttades raskt till imorgon eftersom jag inte orkade idag, även om jag blev piggare av morgonpromenaden med Rekis.

Sen åkte jag iväg till KC för att träffa Gunnika och klättra. Första vändan upp på väggen gick oväntat bra. Trots att jag klättrade på en dödsvägg med stup åt ena sidan (och stup nedåt förstås) så lyckades jag mota bort rädslan, titta åt ett annat håll och ta mig hela vägen upp. Darrade som ett asplöv och befann mig i lätt chock när jag kom ner men var mäkta stolt.

Resten av klättringen glömmer vi. Det kom inget gott ur den.

Inga kommentarer: